Gokväll,
Jag har precis landat i tv-soffan efter middag och köksstädning. Och jag kikade igenom kameran och såg att jag hade missat att tipsa er om dessa godingar. En grym kaka som ni måste prova att baka om ni gillar nutella. Jag har en drös med nutella i skafferiet som jag ska göra av med, sedan ska jag göra egen. Både bättre, nyttigare & framför allt utan palmolja.

Det här behöver du till 25 kakor:
175 gram smält smör
2 dl brun farinsocker
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 dl nutella
Gör så här:
Ställ ugnen på 175 grader
Smält smöret, och låt svalna. Vispa smöret, socker & farinsocker med en elvisp. Vispa sedan i bägge äggen till en fin smet. Blanda mjöl, bikarbonat & vaniljsocker och rör ner i smeten/degen. Rulla till små bollar, gör en grop med tummen och fyll med en tsk nutella. Baka ihop till en rund boll och lägg på plåten ( jag fick kakor till tre plåtar ) Grädda i mitten på ugnen cirka 12-15 minuter. Ta ut och låt svalna något innan servering


































