Hej hej,
Jag kikar in från ett varmt Thailand & nu befinner vi oss alltså på Koh Lipe. Paradiset på jorden typ, fast jag har fortfarande tillochmed större förhoppningar på vårt nästa stopp ( berättar mer om det senare) Vi anlände till Koh Lipe idag vid halv två, efter tre timmars speedboat. Det går att komma hit med färja också, men det tar någon timme länge. Jag har träffat flera av er läsare här också, kul att ni kommer fram och hejar!

Det första vi gjorde när vi kom i land var att käka lunch på en av restaurangerna längst stranden, jag vet att många av er önskar mattips…. Men det är verkligen bara att ta första bästa ställe, man blir liksom sällan besviken på maten här. Och vi äter på olika varje kväll, varför nöja sig med en restaurang när det finns hundra. Och så är det ofta här att : ju enklare utemöbler, ju godare mat.
Och efter vår lunch kastade vi oss bokstavligen i havet, det är så varmt så man behöver svalka sig.

Vi badade en stund och gick sedan bort & checkade in på hotellet, sen begav vi oss lite länge bort på stranden, förbi alla longtailbåtar och hängde där resten av dagen. Helt underbart! Sanden är så vit så att man blir bländad här, och havet så klart att inte ens barnen vill åka ”hem” till poolen. Så imorgon ger vi oss av och snorklar några timmar, innan vi hänger resten av dagen på någon av stränderna.
Roligt att ni gillar att läsa om vår resa, och snart dyker det upp massor av fler recept på bloggen.
Håll utkik och på återseende

























För er som vill följa med oss både på resan & mera uppdateringar kring mat & bakning så finns jag på instagram