Hej hej
Här går ugnen varm nu på förmiddagen medan jag bakar kakor. Småkakor är något ni söker mycket efter på bloggen, kan jag se. Och snart kan jag presentera ett nytt recept, är de lika goda som de doftar så kommer de bli en fullpoängre. Så länge kan jag bjuda er på den här goda Laxsalladen med getost- mycket gott!
Jag panerade laxen innan för lite mer sälta och krispighet, serveras med en gurkdressing.
Det här behöver du till 4 personer:
4 bitar lax
2 ägg
2 dl ströbröd
sesamfrön
1 tsk flingsalt
smör
Sallad
lök
getost
paprika
tomat
gurka
eller vilka grönsaker du gillar bäst
Gurkdressing:
2 1/2 dl creme fraiche
4 msk bostongurka
4 msk finhackad färsk gurka
salt & citronpeppar
Gör så här:
Rör ihop såsen och ställ kallt innan servering.
Skär laxen i lagom stora bitar, lättast när den är halvtinad. Vispa upp äggen och stjälp upp på en tallrik, och fyll en annan tallrik med ströbröd, salt och lite sesamfrön. Hetta upp en stekpanna med smör, och doppa laxbitarna i de uppvispade äggen och sedan i ströbröden & rätt ner i pannan. Stek några minuter under omrörning, tills laxen är klar.
Servera den tillsammans med salladen och gurkdressingen.






















