Hejsan hej,
Så fort jag har en stund över så letar jag nya spännande resmål, och nu har vi bokat en sådan resa att jag typ blir helt avundsjuk på mig själv. Det var alla era bra tips som avgjorde att vi bokade. Eftersom vi reser med barn så försöker vi pricka in att resa på loven, och nu närmar sig ju jullovet med stormsteg. Jippiiiiiii. Vi kommer vara hemma och fira en traditionell julafton, men sedan lämnar vi snö och kyla mot värme och turkost vatten. Resan går först till Miami, sedan pyser vi vidare för att upptäcka Karibien. Kan ni tänka er ? ?
Jag googlade på Bahamas som är en av öarna vi ska besöka. Kunde då läsa att på en av öarna finns det frigående grisar, men jag tror tyvärr inte det är just där som vi går i land.
Bilderna hittade jag på en sida som heter staysure.co
Andra stoppet blir Honduras, måste läsa på lite mer om det, och sista stoppet Mexico.
Läääängtar! Well well, ni är grymma när det gäller restips så vad tycker ni att vi ska göra och se i Miami denna gången?
Vi kommer ha ungefär 7-8 dagar där, och vi har redan sett alligatorerna och Key West, vad finns mer som man måste se?
Hoppas ni hänger med oss på även denna resan! ?☀️?

Tycker det är så mysigt att tända brasan nu när det är kallt och mörkt ute. Att mura upp våra spisar hemma var verkligen värt det. Och annat som är mysigt nu denna årstid är att koka soppor och grytor. Och det har jag planerat att göra imorgon, nya goda sopprecept jag ska prova fram.
Det här behöver du till 4 personer:











När potatisen är klar ( cirka 15-20 minuter ) ta upp och låt överskottet av smöret rinna av, innan du lägger den på serveringstallrikarna. Fräs löken glansig, och lägg upp för sig på tallrikarna. Till sist höjer du värmen och fräser oxfilen hastig runt om ett par minuter. Tänk på att inte steka allt samtidigt, köttet ska inte koka. Stek så att köttet får vacker färg, men fortfarande är rosa i mitten. Lägg upp på tallrikarna och servera med senapssås och äggula.










