Hej där ute i cyberrymden,
Hoppas att ni har en härlig lördag. Jag & Daries är precis tillbaka från en loppisrunda och vi gjorde en del fynd. Bästa var att jag hittade ett underrede till bordet som jag och svärmor gjöt igår. Karin ( barnens farmor ) är ju så duktig och pysslig, och hon kom hit för att lära mig hur man göra fina möbler och prydnadssaker i finbetong.
Detta bordet har Karin gjort till mig för några veckor sedan. Mitt ska torka / brinna i 1 vecka innan det är klart. Men jag har fotat och ska visa er sedan hur det blev.

Underbara lavendel, jag har nästan hela trädgården med lavendel. Och lyktorna jag fyndade blev så fina på nya bordet. EN svart lerkruka med lite häng / klängväxter i.

Uteduchen skruvade Jonathan upp häromdagen och den blev jättefin, ska bygga något litet ribbatplank där.

Krukan i bakgrunden är med hosta och lavendel. Och den lyckades jag övervintra sedan förra året.
Den är ännu finare i år – lycklig jag blev eftersom jag aldrig lyckas hålla liv i mina krukväxter. Varken innen eller ute, jag tycker verklighetstrogna plastväxter är det bästa egentligen 🙂 
Nu ska jag hoppa i gummistövlarna och börja klippa gräset, det tar liksom ett par timmar eftersom det är så stor trädgård här. Dags att börja kika efter en robotgräsklippare, tror jag minsann.
Ha en härlig lördag,
så hörs vi om en stund igen.




















Det här är min version av beercanburger:



Vi provade även en annan fyllning, den dyker också snart upp på bloggen.