Hej där ute,
Fredag idag och senare ikväll ska vi ska hem på middag till lillasyster. Hon bor bara ett par kilometer bort, och jag gissar att det kan bli grillat för oss… Vädret är det ju lite si och så med. Men för er som ska få uppehåll ikväll, tänkte jag på denna grymt goda köttfärslimpan. Om ni inte redan har hunnit prova den vill säja. Jag har själv sett den lite överallt på Facebook den senaste tiden, men förra veckan var det dags att provgrilla den. Lätt att göra och den blir så saftig och god.
Funkar lika bra att göra i ugnen som på grillen,

Det här behöver du:
2 kilo nötfärs
hp-sås eller grillolja
cheddarost
finhackad jalapenos
Gör så här:
Kavla ut färsen något och pensla med hp-sås eller grillolja.

Fördela ut ost och finhackad jalapenos.
Rulla ihop och forma den till en limpa. ( Bakplåtspappret ska inte grillas )
Här hade jag nu istället lindat in den i bacon, och snurrat runt steksnöre.

Vi grillade den runt om och lät den sedan stekas klar på grillfolie för att den inte skulle ramla sönder.
Tror dock att det funkar lika bra med bacon för att stabilisera upp den.
Vänd bara på den ett fåtal gånger under grilltiden.
Innan servering lägg över lite cheddarost och låt smälta.
Yummi yummi!

















Skär likte vackra snitt över limpan. Ställ in brödet i en kall ugn och ställ på 200 grader, så jäser brödet under tiden. Låt brödet stå i cirka 50 minuter, eller tills den fått en vacker färg. Låt sedan svalna på galler.












