Hej hej,
Jag fick en förfrågan om samarbete med Oral-b, och eftersom jag är väldigt noga med mina tänder så tackade jag med glädje ja till detta. Jag som bakar och äter sötsaker mitt i veckan borstar också tänderna med stor medvetenhet. Tidigare har jag alltid borstat med vanlig tandborste, fast min tandläkare många gånger berättat fördelarna med eltandborste. Så nu var det min tur att prova eltandborstarnas rolls royce. Jag har hunnit använda den under några dagar nu, och är supernöjd än så länge. Jag ska lämna ett fullständig utvärdering till er om ett par veckor.
Visste ni att vi vanligtvis borstar alldeles för kort stund per dag, med appen ”oral-b” får du lättare koll på hur länge du borstar och hur du borstar. Jag gillade lyxen att kunna stå och läsa nyheterna i appen samtidigt som man borstar, min borsttid ökade tydligen markant pågrund av detta. Win- win.

I appen kan man välja olika ” Dental care journeys” jag valde ”whitening”-programmet. Är ni som jag som gillar att kunna följa framstegen precis som vid träning så kommer ni gilla denna appen. Här kan jag följa dag för dag hur jag borstat, om jag borstat för hårt eller för kort tid. Allt för att man ska få så friska & starka tänder som möjligt. En snygg & praktisk förvaring medföljer, vilket speciellt uppskattas denna månaden då jag kommer vara på resande fot väldigt mycket.
Busenkel att använda, och riktigt snygg. Till tandborsten medföljer 4 borsthuvud, så man behöver inte köpa flera tandborstar. Utan egentligen bara fler borsthuvud, om det är fler i familjen som också vill borsta. Mer ekonomiskt dessutom. Kolla in deras hemsida här
För detta samarbetet ville jag ta fram ett nyttigt recept, något som är bra för tänderna.
Och vegetarisk måndag som det är idag så tyckte jag att det passade bra med en god krispig grekisk sallad. Gott & nyttigt

Det här behöver du till 2 sallader :
Blandad grönsallad
1/2 skivad gurka
1/2 skivad rödlök
1 skivad tomat
1/2 strimlad gul paprika
gröna & svarta oliver
2 bitar fetaost
olivolja
massa finhackad färsk dill
Gör så här:
Blanda alla grönsaker och lägg upp på två tallrikar.
Lägg fetaosten på sallden och ringla över en god olivolja.
Klipp över dillen & servera genast.
* * * * * * * I samarbete med Oral-b* * * * * * *


















Imorgon ringer klockan tidigt igen, vill ju inte missa denna jättegoda frulle som bjuds på hotellet.