Kategori: Okategoriserade
Uppdatering från helgen
Tjingeling, Helgen försvann i ett nafs, så jag hann ju knappt uppdatera allt vi gjort. Fredagen var det middag hemma hos systeryster på Öland. Lördagen ville Nomi & Tuva åka och rida, och som tur var så hade bästa Amie tid för dem. Så det blev en stalldag för töserna. Amies dotter Meia tävlar & … Continued
Torsdagsplaner
Tjingeling, Denna veckan har gått så himlans snabbt. Redan torsdag nu ju. I dag har jag jobbat av mailen, och suttit i telefonmöten. Helst hade jag velat vara ute hela dagen i det härliga vädret, men det har inte funnits tid. Hoppas vädret håller i sig hela helgen nu! Ska iallafall snart ut i skogen med … Continued
Matstopp på vägen
Hej hej , Vägen från Kalmar till Stockholm är rätt tråkig och långsam, om man inte gör några stopp på vägen. Så vi bestämde oss för en matpaus som även blev en fikapaus. Och pssst… följ mej på instagram @jennysmatblogg om ni vill se mer av resan. Där lägger ju ut en hel del resevideos … Continued
FRUNCH VAR DET HÄR
Välkommen härliga härliga söndag, Känner ni också att det bubblar av härliga vårkänslor nu när det blir sol och varmare ute. Jag hittade till och med nyknoppade snödroppar i trädgården nu i veckan. Konstigt ändå hur några grader påverkar hela ens sinne. Kaffet smakar godare, smörgåsen bättre och frukosten är roligare att duka fram. Eller … Continued
Pannkakssemla med nutella
Hej fina, Oj vilket väder vi fick. Jag har varit ute och sopat rent altanen, och plockat ner all julbelysning utomhus. Jag får sådan energi av detta vädret, funderade till och med på att åka och tvätta bilen. Heheh… men någon måtta får det vara. Kalla det vårkänslor eller vad som helst, det känns ju … Continued
Tisdagsbestyr
Hej fina, Det har gått i ett i dag, handlat, städat, tvättat, uträttat ärenden, telefonmöte, hämta barn, mailat och nu till sist baka och röja hela köket. Sa jag att jag även tömde hela kylskåpet och städade ur också? What… nej jag vet inte var jag fick all energi ifrån , men det var välkommet … Continued
Godmorgon, Hoppas er fredag har startat fint. Vad roligt att hallongrottspajen blev en klickraket på Facebook. Kul att ni gillade den, den var dessutom både enkel att göra och god. Men idag har jag inte tid att baka, så här kommer ett tidsinställt inlägg. Jag vart uppe tidigt idag, och är nu på väg till … Continued
Goder morgon
Goder morgon gott folk, Hoppas ni fått en fin start på dagen! 6:e februari säger almanackan och kolla in denna utsikten, jag tröttnar aldrig. Sen gillar jag verkligen snö och vinter, så februari är en riktigt härlig månad tycker jag. (Så länge det är minusgrader och snö.) I går kom Nomi en dag extra till … Continued
BOKREA HÖRRNI
REKLAM FÖR MINA BÖCKER Hallå hallå, Vet ni vad jag har fått nys om ? Jo att ”Middagstipset” kommer ingå i bokrean på adlibris i år. Den kan förbeställas snorbilligt just nu. För bara 125 kronor blir den din. Japp det är sant! Middagstipset innehåller lättlagad vardagsmat. Många middagar som bara tar 20 minuter att … Continued
Ideal Of Sweden
REKLAMSAMARBETE MED IDEAL OF SWEDEN Godmorgon på er, Lördag idag och hoppas ni fått bästa starten på dagen. Nomi hade ”sleep-over” här från igår med bästa kompisarna, så 8 stycken 10 åringar som höll på att riva övervåningen. Haha… Vi bäddade upp på hela övervåningen sedan var det bio med popcorn och snacks, och … Continued