Hej där,
Då vart resan bokad och klar! Gambia i Oktober / November och vi ska även förboka bilturen över till Senegal. Blev då glad att de hade safari så pass nära, och att vi får se oss en skymt av ett till land när vi ändå är på resande fot. Tycker att bila är ett av de bästa sättet att färdas. Då man ser så mycket längst vägen, och kan stanna i lugn och ro och fota.

Samtliga bilder lånade från hotellets hemsida.
Ser ut som ett jättetrevligt ställe, eller hur?

Vi bokade bara till frukost, sedan har vi inga direkta planer att hänga på hotellet hela veckan. Utan vi vill ut och se saker, upptäcka, och äta mat utanför hotellområderna. Ser så mycket fram emot maten!
.
Upptäckte också att vi behövde malariaprofylax, det har vi aldrig behövt någon gång tidigare.
Jag har tyckt att det verkar läskigt med biverkningarna. Men efter att jag googlat en del så verkar det som om många inte ens får några biverkningar. Så vi håller väl tummarna för det !
Vackert så in i norden. 109 dagar kvar till Gambia nu då.
Och som vanligt, ge mig alla era bästaste tips!
Hoppas ni får en härlig torsdag.




Fotograf : Ulrica Pousette 
Fotograf Ulrica Pousette




























