Hej där ute,
Nu är vi hemma igen, landade hemma i huset igår vid tiotiden ( 04.00 Thailändsk tid) det var inte läge att börja packa upp några väskor inte. Tror hela familjen sov kvart över tio- plus att barnen sov ett par timmar i bilen tidigare också. Och så vaknade vi pigga redan innan sju idag, men Nomi blir hemma en extra dag idag. För hon mådde så dåligt på flyget, så idag får hon vara hemma och vila upp sig. Jag ser att många har mailat och frågat om hotellen vi va på så jag tänkte att jag skulle skriva upp en liten jämförelse för er som planerar att boka.
Bilder lånade från fritidsresor.
De 2 första bilderna är från: Chada beach resort 
Chada beach resort :
* Fint hotell, med fina rum.
* Städningen var väl så där.
* Det ligger på en barnvänlig strand, väldigt långgrunt
* Hotellfrukosten får ***
* Ett litet minimarket finns på hotellområdet
* Gott om mysiga strandrestauranger
* Möjligheter till shopping finns ( lite solglas eller badleksaker)
* Tar 5 minuter in till Saladan där mer shopping finns
* Lätt & billigt att boka utflykter med longtailbåtar
* Finns massa utflykter att boka till öar, och besöka fria små apor.
* Bamseklubb finns- kostar pengar.
*Fun break för lite större barn finns ( de spelar, leker & tävlar) – kostar ingenting
*Boka inte allinclusive.
Anatara Si Kao
* Det lyxigaste hotellet jag bott på i Thailand, fina rum.
* Städningen var väl så där, de glömde bort vårat rum ett par ggr.
*Väldigt välskött trädgård, med bra lekplats, och nära till havet ( dock ingen fin badstrand)
*Hotellfrukosten får *****
* Inget minimarket på området
*Inga restauranger över huvudtaget förutom hotellets.
*Inga möjligheter till shopping i närheten.
* Taxi 5 minuter till byn, 2matställen fanns där & en liten minimarket. Ingen shopping.
* Väldigt dyrt att boka utflykter från hotellet ( 4ggr mer än vad det ”bör” kosta)
Tips! Gå eller cykla ner till hamnen och boka taxi eller båtutflykter.
* Bamseklubb finns – kostar pengar
* Fun break finns till de större barnen.Väldigt duktigt personal ( ***** fem stjärnor till dem)
* Ni bör boka allinclusive – allt är jättedyrt här. Att äta buffe på hotellet kostar 1400 bath per person.
Minus var att maten var väldigt tråkig , egentligen serverades faktiskt ingen ”riktigt” Thaimat alls. Och allt var jättedyrt om man jämför vad det kostade på Koh Lanta!
Dessa två bilder är från Anatara Si Kao .
Två hela veckor på Anantara skulle jag inte boka, tyckte att en vecka räckte gott och väl. Det fanns liksom inte jättemycket att se, och det som fanns – hann vi med på en vecka. Koh Kradan & Koh Mook- dit måste ni om ni har vägarna förbi.
Vill man däremot ha lugn och ro – och inte är ute efter thaimat, eller utflykter så tror jag ni kommer bli supernöjda. För hotellet var jättetrevligt och vackra omgivningar.






















