Hej där,
Idag har jag inte mycket nytt att berätta, vi har mest fixat i trädgården. Klippt ner buskar & lavendel, krattat löv och druckit kaffe i den härliga vårsolen. Inte lika mycket vårsol som igår, men den har då och då visat sig. Och när man röjer i trädgården är faktiskt grillad korv ett måste. Så idag grillade vi för första gången i år, mums.

Medan jag har grävt och räfsat har min duktiga man snickrat ihop ett bord, bara sådär.
Vårt gamla ( till vänster ) ingick i husköpet, och var i rätt dåligt skick redan då. Men konstruktionen funkar bra, så vi byggde bara för enkelhetens skull ett precis likadant. Det är långt och rymmer lätt en 12-14 platser. Om någon undrade över priset för hemmabygget inklusive färg så hamnade det runt tusenlappen.

Här fattas bara den understa pinnen, som ni ser på det gamla bordet, sedan lite vit färg innan det är klart.
Behöver inte vara så svårt, det är ju trots allt bara en liten sommarstuga. Algtvätta altanen blir det nästa gång vi kommer hit, vill gärna ha lite varmare ute när man ska skrubba den ( det tar ju bara så lång tid och är så tråkigt )

Efter maten smet jag in och jobbade en stund, medan kusinerna lekte för fullt. Vi har Lova här hemma hos Nomi, och de har varit ute i trädkojan nästan hela dagen. Medan Melvin hänger borta hos Nea och leker med Milia.

Svarade på mail, läste igenom olika samarbetesförslag och redigera bilder.
1 timme framför datorn går väldigt snabbt, så det blir att jobba ikapp lite senare.

Signerade böckerna till vinnarna och postade dem i köpingsvik.

Kusinvitamin. Dessa två, bästisar hela tiden.
Nomi & Lova, goa busungar.
Mina rabatter lyckades jag räfsa fram, har så mycket löv i dem att inga påskliljor eller kokusar lyckats komma fram.
Men ska försöka påminna mig själv till nästa år(!!!) att det inte är en bra ide att sprida ut hönsgödsel när vi ska vara utomhus. Bättre att göra det samma sag som vi åker hem. För det doftar inte parfym direkt, men nu håller jag verkligen tummarna att våra trötta äppelträd & rosor ska blomma ordentligt. 50 liter hönsgödsel borde göra lite skillnad. Eller?
Oj nu hör jag att min syster & familj har kommit hit.
Så jag ska fixa lite kvällsfika.
Kram på er och fortsatt trevlig lördag.






























Du behöver :


