Godmorgon,
Inte helt fel att vakna upp till en fredag idag. Jeeey! Här i Florida så har det varit lördag hela veckan, med goda frukostar och slappa dagar. Fast jag har jobbat en hel del på kvällar och nätter för att komma ikapp, så är det är så värt det. Det är en sådan lyx att få komma iväg så här med familjen, det är något jag är så tacksam för. Ibland måste man bara stanna upp och vara ödmjuk för allt man faktiskt har och för det man får uppleva. Att resa är något jag började med så sent som när jag var 20 år, men sedan dess har det också blivit måååånga resor efter det. Och fler står på min drömlista att få göra.
Halva semestern tycker jag är maten. Och eftersom vi inte bor på hotell denna gången så har det blivit vår uppgift att handla allt gott man kan tänka sig på en frukostbuffe. Och det tycker jag vi lyckats bra med. Igår blev det t.om våfflor med lönnsirap till frulle. Hur amerikanskt är inte det?
Igår bjöd Miami på halvmulet väder vilket är perfekt utflyktsväder.
Vi körde ”Down town” för att kolla läget. Bokade en speedbåt efter en gullig bloggläsares tips. Tack!
Och dessa båtar gick verkligen undan, så roligt!
Vi åkte runt och fick se vackra skyskrapor, och kuststräckor. Tiden till sjöss var 45 minuter, vilket är väldigt lagom när man reser med barn tycker jag. Pluspoäng för musik och rolig guide, barnen skrattade under hela båtturen.
Själv tyckte jag nog det roligaste var att se alla kändisarnas sommarhus. Inga små sommarstugor här inte, och de kostar hur-mycket-som-helst!. Allt från Madonna, Will Smith, Angelina & Brads och Enrique Iglesias har hus här i Miami. Dock såg vi inga kändisar, men bara husen i sig var imponerande. Bra jobbat, och grattis till dem 🙂
Sedan blev det mat & desserter på supertrevlig restaurang innan vi åkte hem.
Men det får bli ett eget inlägg, då det var alldeles för många bilder. Uppdaterar det om en stund
På återseende inom kort,
// Jenny













































