Hej,
Tänkte skriva om våra sista dagar i Hong Kong som vi i och för sig mest spenderade vid poolen samt på stan.
Vi hade lätt kunnat stanna ett par dagar till, men det är skola och jobb som sätter stopp. Fast vi fick 8 fantastiska dagar så vi är sjukt nöjda över hela resan. När jag sitter där på ålderdomshemmet i min gungstol så kommer jag att tänka på denna resan, det är jag säker på.

Beachen nedanför hotellet, inte som på Maldiverna men ack så badvänligt.
Varmt i vattnet och fin sand.

Denna skylten läste vi om och om igen. Folket här i Asien är inte så duktiga på att lära sig simma, och badvakterna runt strand och pool fick hoppa i tid och otid och ”rädda” folk, även de pooler som knappt var 1 meter djupa. Här simmar hälften av besökarna med flytväst, vi fick många blickar på Nomi som simmade utan… De kunde ju inte veta att hon simmat själv innan hon fyllde fyra. 
Skaldjur och färsk fisk gick att köpa överallt.
Galet stora dessutom.

Den ena lunchen slutade på MC Donalds.
Med alla menyer, plusmenyer, efterrätter och extra burgare hamnade vår nota för 6 personer på 280 :-
Det kan man leva med. 
En av middagarna avslutade vi med på ett japansk matställe spännande mat, men inte så fin på bild.
Men vi ville ju prova så mycket vi bara hann med. 
Svala kvällsdopp i poolen innan vi somnade gott i våra sängar.
Sedan ringde klockan 05.00 igår, detta för att vi skulle hinna till flyget i tid.
Allt förflöt på smidigt. Vi fick snabbt tag i taxi till flygplatsen, checkade in och sedan lyckades jag och Jonathan sova halva flygresan. Vaddå lyxigt att stiga av planet hyfsat utsövd.

Ja detta var sista reseinlägget nu på ett tag, i allafall på sju veckor. Vi har fler inbokade resor, men det är först efter julafton.
För nu har både jag och Jonathan drösvis med jobb att djupdyka i innan jullovet.
Trevlig start på veckan raringar.










Då vart vi tillbaka i Hong Kong igen, eller närmare bestämt i går var vi tillbaka.
















I dag blir det häng vid poolen innan vi drar tillbaka till Hong Kong och nästa hotell.
Vi bokade ett stort hotell ( Galaxy ) Mest på grund av deras stora poolområde. Hotellen här är inte särskilt dyra trots att de är 5 stjärninga. Maten på vanliga restaurangerna är som i Sverige, men McDonalds är jättebilligt. En middag för hela familjen med menyer och läsk + 3 kaffe kostade oss 220 :- Vi var tvungna att dubbelkolla när vi betalade om de verkligen fått med allas menyer- och de hade de. Så tips om ni vill leva billigt, och som vi älskar hamburgare … 😉






















Vår taxichaufför idag tyckte minsann att vi skulle åka över till Kina, gränsen låg bara över bron.