Tokyo – dag ett

Hej hej
Från andra sidan jordklotet. Nu är vi framme och incheckade på hotellet. Resan har gått bra, vi flög direkt och landade i Japan klockan 02 svensk tid. Lite trötta, men vi hade fått några timmars sömn under flygresan så det har inte varit katastrof. Taxi till hotellet, det tog cirka 40 minuter och var väldigt dyrt. Så vi kommer förflytta oss med tåg/buss och tunnelbana resten av resan.

Coola hotellrum, vi hamnade på 20:e våningen med utsikt över staden.

Innan vi fick vårt rum hängde vi ett par timmar på spaavdelningen. Simmade, bastade och vilade lite.

Vi bor på ”Urayasu Brighton Hotel” vet att många kommer fråga, men vi är inte sponsrade.
Det är ett bra hotell, nära Disneyland. Men skulle jag boka igen hade jag bokat närmare ”centrum”.
Lunchen åt vi på hotellet, de har ett par olika restauranger.
Massa trevliga desserter.

Buffe eller a la carte, vi valde till det senare alternativet. Men det fanns massa gott på buffén.

Efter maten gick vi upp och gjorde oss i ordning för en liten sigtseeingrunda på stan .

Vi kikade runt lite i de närmaste shoppingcentrerna, satt och kikade på folket och sedan var det dags för mat igen.

Vi hamnade på ett trevligt hak, efter att ha vandrat runt ett par timmar. Det är nämligen väldigt svårt att få menyer på engelska här.

Vi beställde maten i lugn och ro genom paddan. Sedan var det väldigt snabb service. På mindre än 10 minuter hade vi blivit serverade.

Nu är vi tillbaka på rummet! Kolla utsikten.

Thelma sover (klockan är 23.30 här)  och jag ska jobba ikapp lite innan jag ska snarka.

Hoppas ni får en fantastisk helg!

kram

Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer
5 år sedan

Kul att få ta del av er Tokyo-resa! Kolla gärna in min nystartade blogg http://www.hemmarecept.blogg.se <3

Linnea

Missa inte shoppingen på smågatorna i omotesando, den är GRYM!!!!

Therese
5 år sedan

Woooow! Vilket rum å vilken god mat!

Nästa inlägg

Min nya bok ” MIDDAGSTIPSET ”

Vad tycker du? Lämna gärna en kommentar.x